Logo
klachten

De wachttijd voor de specialistische (S-)GGZ is twee tot vier weken. U kunt ons via de infomail bereiken met actuele informatie over de wachttijd. Voor de basis GGZ is er geen wachttijd (laatste update 3 december 2018). De wachttijd is de tijd die u moet wachten voordat het eerste gesprek plaatsvindt. Na de intake volgt de behandeling zonder een nieuwe wachttijd. Als de wachttijd te lang wordt nemen wij tijdelijk geen nieuwe cliënten aan.

Als u de wachttijd te lang vindt of als er sprake is van een tijdelijke aanmeldingsstop kunt u uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen bij het zoeken naar een andere therapeut, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een therapeut een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen.